tisdag 11 februari 2020

Dela-kultur

Grunden till all utveckling bör vara Dela-kultur!

När Skolverket kontaktade mig i slutet av november var min spontana tanke: nej. Vi har inte möjlighet just nu, det är så mycket. Ingen orkar mer före jullovet.

Men tänk så fel jag hade! Och vilken tur att jag gjorde som jag alltid gör, sov på frågan. Nästa dag skrev jag ihop ett peppande mejl till kollegorna i mitt rektorsteam och frågade om de var på. Och visst var de det! Skolverket fick sitt ja, en skola att filma på, kollegor att intervjua och elever att inspireras av. Allt med två veckors varsel, de sista veckorna på terminen. Fantastiskt! Det kallar jag framåtanda och genuin Dela-kultur.

Filmerna som Skolverket skapat tillsammans med oss ska fungera som inspiration till de skolor och huvudmän som ännu inte riktigt kommit igång med digitaliseringen och är en del i deras satsning Digistegen.

Se och inspireras av kloka pedagoger och skolledare:

Ett lärande kollegium


Leda och organisera för digitalisering


Idag liksom alla andra dagar är jag en stolt utbildningschef i Lund 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar