fredag 3 november 2017

Vikten av samtal :)

Underbara medarbetarsamtal! Veckan har ägnats åt dessa.

Jag vet, jag tjuvstartade några veckor före, alla medarbetarsamtal hinns inte med på en vecka, men många har jag haft denna lovvecka. Intressanta och givande samtal om ledarskap, utveckling, utmaningar och framtidstro. Jag är tacksam över att jag får ha de här samtalen som är oerhört givande och intellektuellt stimulerande! Mitt mål med varje samtal, är att vi båda ska lämna samtalet, fyllda av positiv energi och att medarbetaren ska känna sig boostad av GRIT.




Jag hoppas att jag lyckats. Det var iallafall min ambition.

Under veckan har jag även haft ett par lokalmöten och det känns verkligen som om vi är på gång att skapa moderna lärmiljöer för våra elever, om än i befintliga lokaler med begränsade ombyggnadsmöjligheter. Kanske vi till och med kan känna oss än mer stolta när vi lyckats i gamla lokaler än i de nybyggda? Jag tror det.

En teknisk IKT-plan är skriven och distribuerad och IKT-strateg är på väg att anställas. Pedagogik och kompetensutveckling beskrivs i den fullskaliga IKT-planen tillsammans med förstelärare, skolbibliotikarier, rektorer och förskolechefer. Lansering före sommaren, håll ut!

Utveckling sker överallt och på ett av mina verksamhetsbesök (jag har alltid medarbetarsamtalen ute på chefens/eht-personalens huvudsakliga verksamhet) kom en personal till mig och ösnkade att jag skulle besöka deras nya husdjur! Tre ursöta jättesnäckor hade flyttat in i avdelningens akvarium! Än så länge små snäckor (c:a 7 cm över ryggen) men kommer att bli STORA. När jag såg dem förstod jag samtalet jag haft vid lunchbordet med två 5-åringar som berättade om sina sniglar de hade hemma som husdjur 😀 Begreppet husdjur vidgades definitivt för mig idag 👍 tack innovativa förskola!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar